neděle 21. října 2012

Cirque du Soleil

Večerní aktivita, kterou nám zařadí místo zápasu NHL přeci nemá šanci u mě uspět. A ještěk tomu umění, cirkus? What the...? Tak to byly první pocity po prohlídnutí programu, ale následující dvě a půl hodiny od vystoupení z autobusu mi ukázaly, jak moc jsem se mýlil. A jsem za to rád.

Cirque du Soleil je moderní cirkus, který se distancoval od provádění kousků se zvířaty a šel vlastní cestou. Cestou, která ho proslavila po celém světě a mě ohromila takovým způsobem, že můžu říct, že to bylo nejlepší umělecké představení, které jsem kdy viděl - a to je stavím i před Flatleyho Lord of the Dance!

O čem to tedy je? Propracovaný příběh o lásce, který je vyprávěn pomocí cirkusových prvků - akrobaté, žongléři, artisté, tanečníci a gymnasté - to všechno v dokonalých ručně-vyrobených kostýmech, za zvuků živé rockové hudby, která se účastní vystoupení. K tomu pár inovací jako chůze po laně v podpatkách, provazochodci tančící na stejném laně tango, létajcí čísla pře celé šapito a k tomu mistrovstí všech účastníků.

Od samého začátku, přes získávání i odvádění pozornosti, řemeslnou dokonalost... Mohl bych popsat ještě pěkných pár papírů, ale už jenom přidám jedno negativum - nenechali nás uvnitř fotit, dokonce mi během představení vzali fotak :( Takže jenom fotky z programu...