pondělí 28. ledna 2013

Očekávání vs Realita

Čas utíká strašně rychle, takže je pomalu na čase, abych posoudil, nakolik Kanada, respektive její malinkatý zlomek, splnila očekávání. A nemyslím to nijak ve zlém, spíše jako srovnání toho, co s představami Čecha souhlasí a co ne.

Nejprve věci odlišné:

  • Všichni tvrdili, že školství je na mnohem vyšší úrovni než ve Státech. Upřímně, ani si takovou školu moc nedokážu představit. Moje představy byly o něčem trochu těžším.
  • Kanadský přízvuk je ještě silnější než by jeden čekal. Obzvláště u některých lidí, kteří zároven ovládají francouštinu je to obzvláště znát.
  • Že tady většinu času (vyjma posledních dvou týdnů) budu mít tepleji a méně sněhu než u nás ve středu Evropy, tak to by mě absolutně nenapadlo :).
  • Povahu lidí jsem čekal příjemnou, ale skutečnost mě absolutně ochromila... Usměv ze tváře jim zmizí málokdy a můžu vám zaručit, že tady vám pomůže nebo si s vámi třeba jen popovídá doopravdy každý.
Správné odhady:
  • Hokej je tu náboženstvím - to se splnilo do posledního puntíku. Prakticky každý hraje nebo tuto hru sleduje v televizi. A když obnovili NHL, byl to dost možná největší svátek roku.
  • Svátky mají hlubokou tradici. At už Halloween nebo díkuvzdání nebo Vánoce, to všechno jsou věci, které dodržuje doopravdy každý.
  • České návyky byly na překážku, minimálně ze začátku. Souzení lidí na první pohled, nedůvěra a tak podobně, no přeci jenom mě to tu změnilo :).
  • Vlastenectví - vlajky před domem, hymna každý den ráno ve škole, skoro se cítím jako Kanadan, aspon tak z poloviny.
Tak to bychom měli čtyři a čtyři, nejspíš v nejbližší době bude i druhý díl.